Top-page-title - Cape & Grapes

Faq

Bestelling en levering

Ja, dit is mogelijk.  Zodoende kan u gemakkelijk verschillende wijnen en olijfoliën proeven.

De standaardtermijn tussen bestellen en verzenden is 4 werkdagen, als u op werkdagen voor 23 uur bestelt. Mocht er sprake zijn van een afwijkende levertijd, dan verwittigen wij u persoonlijk via mail. DPD levert meestal binnen de 2 tot 4 werkdagen nadat het pakket bij ons werd opgehaald.

Wij werken met DPD. U wordt bij verzending van uw bestelling via mail op de hoogte gebracht. U ontvangt ook een track and trace-code waarmee u uw bestelling kan volgen.  Hou er rekening mee dat er een doorlooptijd kan zijn tussen de 2 en 4 werkdagen.

Uw bestelling wordt gratis thuis geleverd vanaf € 80. Bestelt u voor minder dan € 80, dan komt er € 8,95 verzendingskosten bij.

U kan uw bestelling ook zelf komen afhalen, na afspraak. Wij contacteren u om een moment vast te leggen.

Ja, dat maakt het volgen van uw bestelling zeer gemakkelijk. U ontvangt deze via mail op het moment dat DPD uw pakket ontvangen heeft. Hou er rekening mee dat er een doorlooptijd kan zijn tussen de 2 en 4 werkdagen.

De wetgever stelt dat alcohol mag verkocht worden aan wie 18 jaar is en ouder. Daarom moet de chauffeur van DPD de levering persoonlijk overhandigen. Kan dit niet, dan zet DPD uw pakket af bij een DPD-punt in uw buurt. U vindt dan een kaartje in uw brievenbus.

Neen, dat kan niet. Bij één bestelling hoort één afleveradres. Facturatie-adres en afleveradres kunnen wel verschillend zijn. Dit kan bij de bestelling ingevoerd worden.

Ja, dit is ook mogelijk, op afspraak. Wij contacteren u om een dag en uur af te spreken.

Weet dat wij uw goederen persoonlijk verpakken. Een foutje kan iedereen overkomen. Neem in dat geval via mail of telefonisch contact met ons op en wij zorgen voor een snelle rechtzetting.

Voorlopig leveren we enkel in België. Blijf op de hoogte van onze nieuwe producten of mogelijkheden via onze website of volg Cape & Grapes via de sociale media.

Hou rekening met de drukte rond feestdagen en de aanpassing van de leveringen door DPD.  

Wijzigen en annuleren van een bestelling

Ja, zolang uw bestelling niet verzonden is, kan u deze nog wijzigen. Daarvoor neemt u best via mail of telefonisch zo snel mogelijk contact op met ons.

Ja, zolang uw bestelling niet verzonden is, kan u deze nog annuleren. Daarvoor neemt u best via mail of telefonisch zo snel mogelijk contact op met ons. Wij zorgen voor een terugbetaling.

Terugzendingen en omruilingen

Na ontvangst van uw pakket hebt u 14 kalenderdagen bedenktijd. Wenst u iets terug te sturen, neem dan contact met ons op via mail.

Artikelen kunnen bij terugzending uitsluitend aanvaard worden voor terugbetaling of omruiling als deze ongeopend zijn en de verzegeling niet verbroken werd. De kosten voor een retourzending zijn te uwen laste.

Voordat u iets terugstuurt, neemt u steeds contact op met ons via mail. Zo kunnen wij de terugzending opvolgen.

U brengt uw terugzending binnen – in de originele verpakking, zodat uw producten onbeschadigd bij ons binnenkomen – in een DPD-verzendingspunt of stuurt deze terug via een andere dienst. U ontvangt een verzendbevestiging naar ons toe en dient deze te bewaren, totdat u een bericht van ons ontvangt waarin wij u bevestigen dat wij uw zending retour gekregen hebben. De kosten voor een retourzending zijn te uwen laste.

Producten en verpakking

In de standaarddoos kunnen 3, 6, 9 of 12 flessen wijn en/of olijfolie. Alle flessen zitten individueel omwikkeld met karton, zodat er tijdens het vervoer geen risico op beschadiging is. Alle combinaties zijn mogelijk, zowel qua product als qua hoeveelheid. 

Ja, dat is zeker mogelijk. Wijnen kunnen per 1, 2, 3 of per 6 flessen als geschenk aangeboden worden. De geschenkverpakking wordt nog eens omwikkeld met karton. Schuimwijnen worden enkel individueel verpakt. Olijfolie wordt per 3 stuks verpakt als geschenk.

Als geschenkverpakking  voor 6 wijnflessen wordt gebruik gemaakt van een stijlvolle, platte, houten kist. Voor 1, 2 of 3 wijnflessen gebruiken we een geschenkverpakking in karton.

Schuimwijn kan enkel individueel verpakt worden in een kartonnen geschenkdoos.

Olijfolie kan enkel in een geschenkset van 3 flessen aangeboden worden.

In de verpakking kan een gepersonaliseerde wens voor de ontvanger toegevoegd worden. Vergeet deze boodschap zeker niet te vermelden bij het plaatsen van de bestelling.

Voorlopig kan dit nog niet. We werken in de komende weken hiervoor een voorstel uit. Blijf op de hoogte via onze website en volg Cape & Grapes via de sociale media. Contacteer ons vooral indien u een geschenksuggestie zoekt voor iemand, we helpen u zeker verder met een leuk, gepersonaliseerd aanbod.

Betalen

Er zijn verschillende mogelijkheden: Bancontact, kredietkaart, KBC payment of Belfius Direct Net.

Neen. De voorbereiding van een bestelling wordt pas gestart na betaling via de webshop.

Ja, alle vermelde prijzen zijn inclusief BTW. U hebt dus – buiten de kosten voor eventuele geschenkverpakkingen of bij een bestelling lager dan € 80 – geen supplementaire kosten meer.

Heeft u een klacht, suggestie of wens?

Neem dan zeker contact met ons op.

Wij zijn een startend familiebedrijf, dat aandacht en respect heeft voor de klant.

Wij staan open voor uw suggesties en ideeën.

U kan ons contacteren via post, telefoon of nog eenvoudiger via mail.

Cape & Grapes
Reukenwegel 1
9070 Heusden
België

Tel. +32 (0)475 70 55 88

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot vrijdag tussen 9.30 u. en 18.30 u. Kan u ons niet onmiddellijk bereiken, laat ons een boodschap na en wij bellen u zelf terug.

Mail: sonja@capeandgrapes.be of michel@capeandgrapes.be

Het kan voorkomen dat…

  • … wijn een kurksmaak heeft. In dit geval, neem dan zo snel mogelijk contact op via mail met verwijzing naar uw leveringsdocument en/of factuur. Wij zullen u contacteren en het nodige doen opdat u uw aankoop terugbetaald krijgt. Wijnen die te lang bewaard worden en hierdoor slecht geworden zijn of smaakverlies hebben, kunnen we uiteraard niet terugnemen. Bewaar uw wijn dus niet te lang, maar geniet er op tijd van!
  • … u een wijn van een bepaald jaar wenst te bestellen. De oogstjaren die vermeld staan in de webshop, zijn onder voorbehoud. Uiteraard is het onze bedoeling om steeds het oogstjaar van uw bestelling te leveren. Is die echter niet meer beschikbaar, bezorgen we u een fles uit het volgend oogstjaar. U heeft natuurlijk steeds 14 dagen bedenktijd na levering.
Horeca en bedrijven

Hebt u interesse in ons aanbod en wenst u vrijblijvend een afspraak of voorstel, aarzel dan zeker niet ons te contacteren via telefoon of mail. Wij komen graag bij u langs om u onze producten voor te stellen en een gepersonaliseerd voorstel uit te werken.

Vragen over onze wijnen?

Of wil u meer weten over ons verhaal?
Op de hoogte blijven

Dank u voor de interesse in onze wijnen, olijfolie en Boeta.
We houden u graag op de hoogte van acties, nieuwigheden, nieuws over Boeta en andere weetjes.

*verplichte velden